Zeeverkenner speltakteken

Zeeverkenners (11-16 jaar)

Jongeren van 11 tot 16 jaar kunnen lid worden van de Zeeverkenners. Bij deze speltak is het doel dat je met elkaar lol hebt, veel samenwerkt en scoutingvaardigheden oefent. Je leert de fijne kneepjes van het roeien en wrikken en leert zeilen op onze Lelievletten. Uiteraard draagt iedereen aan boord een redvest van de groep of van zichzelf voor de veiligheid aan boord.

De Zeeverkenners gaan met hun bak zelfstandig het water op. Je bent onder leiding van de bootsman met je bak verantwoordelijk voor je eigen vlet en natuurlijk valt er van alles te beleven op en rond het vaarwater. Als Kwartiermeester help je de Bootsman met leiding geven over de bak.

Om al dat zeilen, roeien en wrikken nóg leuker te maken, kun je na een tijdje zelfs een (landelijk erkend) CWO roei- of zeildiploma behalen. Je leert veel in een relaxte sfeer; scouting is ten slotte geen school.

Is uw kind geïnteresseerd? Neem contact met ons op!
(Iedereen kan ± 4 keer GRATIS deelnemen aan de opkomst)

Activiteitenprogramma

De zeeverkennerleiding regelen dat er voor ieder kwartaal een activiteitenprogramma klaarstaat, vol met gevarieerde uitdagende en leerzame activiteiten in passende thema’s.

De activiteiten zijn onder andere te categoriseren in:

Meedoen met de Zeeverkenners

Iedereen kan ± 4 keer GRATIS deelnemen aan de opkomst.

Vul hier de namen en leeftijden in van de kinderen die mee zouden willen doen met de Zeeverkenners.
Geef hier aan op welke zaterdagen ze langs zouden willen komen.
Hier kunt u ook eventuele opmerkingen delen of vragenstellen.